Accueil | Compositeurs | Œuvres | Bibliographie | Liens | Contact | Rechercher

Piano solo

Une Aile Pourvu qu'Elle Soit du Cygne (1993)

De l'Etant qui le Nie piano with midi triggering system and teal-time processing and spacialization system (1998)

Œuvres mixtes

De l'Etant qui le Nie piano with midi triggering system and teal-time processing and spacialization system (1998)

Années 1990

Une Aile Pourvu qu'Elle Soit du Cygne (1993)

De l'Etant qui le Nie piano with midi triggering system and teal-time processing and spacialization system (1998)

10 à 20 minutes

De l'Etant qui le Nie piano with midi triggering system and teal-time processing and spacialization system (1998)

Catalogue
Effectif
Année
Durée
Catalogue

Miguel Azguime (1960-)

De l'Etant qui le Nie

piano with midi triggering system and teal-time processing and spacialization system

Date de composition : 1997-1998
Durée : 17'

Commande : Ministère portugais de la culture

Création : Portugal, Lisbonne, Festival Musica em Novembro, Teatro Cornucopia, 19 novembre 1998, Alain Neveux, piano

CD (site du compositeur)
CD (site du compositeur)
Ecouter (Vimeo)
Portail de la musique contemporaine

"De l'Étant qui le Nie was composed in 1997/1998 after a previous piece for piano solo I’ve written, using the same material. Regarding the composition of electronics, I intended to deeply develop the real-time interaction between the piano part and itself, in which the computer "listen" and follows the piano in order to create (up to 8 parts) a real-time counterpoint. The only sounds heard are the piano sounds themselves, although ring-modulated, harmonized, phase shifted… however processed they can be; but no synthetic sounds are used. Also relevant to point out is that the piece as a whole, is a continuous flow of processes both in the piano and the electronics that drive from one point to another without any return ever. Only in the last part of the piece this continuous flow seems to become suspended, refusing itself to conclude. Technically speaking this piece calls for a grand piano with midi communication between the piano and the computer, thus allowing the computer, through a virtual score, to follow in a note by note basis the pianist, reacting permanently and virtuously to the acoustic piano. De l'Étant qui le Nie was premiered by Alain Neveux in 1998 at the "Música em Novembro" festival in Lisbon." (Note de programme du compositeur)

Page actualisée le 02/03/2015

© Hélène Uhry / Cara Arndt 2015
Administration | Signaler un problème | Mentions légales

Mentions légales

Responsable du contenu : Mme Hélène Uhry

Développeuse du site : Cara Arndt

Les différents éléments composant le contenu de ce site (textes, photos) appartiennent à leurs propriétaires respectifs.
Ils nous ont été fournis par ceux-ci, sont dans le domaine public ou leur license nous autorise à leur utilisation.
Toutefois, s'il y avait une erreur, n'hésitez pas à nous la signaler via le lien "Signaler un problème" disponible au bas de chaque page et nous ferons notre possible pour la rectifier dans les meilleurs délais.